Saturday, April 14, 2007

Pensjonsreformen

Jeg har stort sett gitt faen i debatten om pensjonsreformen fordi jeg synes det høres latterlig kjedelig ut og er så mye teknisk å sette seg inn i. Men nå er det slutt.
Kommunist-organet Dagbladet forteller:
-At vi må tjene minst 366000 i 40 år for å unngå å bli minstepensjonist ved tidlig pensjon.

Jeg kommer aldri til å tjene 366000 i 40 år. Jeg kommer knapt til å rekke å jobbe i 40 år! Hva faen?

-Forbrukerøkonom Aud Rasmussen i DNB nor forteller at det er akademikerne som blir den største tapergruppen.

Jeg tror at vi er i ferd med å bli snytt for pensjonen vår, og jeg tror at den "rød-grønne" regjeringen gjør det.

4 comments:

ei saa peittää said...

bare klaging på deg, du høres jo ut som en frp'er. man må innfinne seg med å bidra litt om man vil ha noe tilbake. du kan ikke snylte på staten for evig med rentefritt studielån og 7% skatt på sommerjobben. vi må alle yte til fellesskapet, gutten min. det er rettferdig. du kan jo spare sjøl om det blir for lite peng. alt kan jo ikke bli servert på gullfat her i verden. litt må man kunne ta ansvar for sjøl.

stian said...

FRP er med på å drive denne reformen igjennom. Ergo er det DU som er en frper. Jeg bidrar ved å utdanne meg og dermed øke verdien på min egen arbeidskraft. Det får jeg ikke noe igjen for. Tvertimot blir jeg straffet for å ikke jobbe og tjene pensjonspoeng. Jeg betalte 0% skatt i fjor, fordi jeg ikke hadde tid til å jobbe fordi jeg var på feltarbeid for å forske på fred. Du er ferdig.

ei saa peittää said...

hvis din egen arbeidskraft er så sabla verdifull har du vel ikke noe å klage over da! verdien av din egen arbeidskraft kan vel ikke måles i studiepoeng, wiseass. akkurat hvor mye ditt bidrag er vil vises i lønnsslippen du en gang forhåpentligvis får, det du gjør akkurat nå beviser ingenting. å opparbeide seg en anselig andel studiepoeng er knapt nok noe som kvalifiserer for pensjonskroner. det er noe alle kan gjøre, men som ikke nødvendigvis bidrar en dritt til mat på bordet. hvis verdien av din egen arbeidskraft er så stor som du hevder vil du da bli belønnnet med en god lønn når du får deg en jobb, og dermed vil dette reflekteres i din pensjon. hva er problemet?

stian said...

jackass