Thursday, November 23, 2006

Thursday. At school

Hei hei.
Klokka er snart 1900, men jeg er fortsatt på skolen. Jadda. Jeg leser nemling om ideologi i forbindelse med at jeg skriver om den ideologiske utviklingen hos maoistene i Nepal under borgerkrigen. Jeg er egentlig ganske trøtt. Jeg stod opp halv ti i dag, det er tidlig for et b-menneske av mitt kaliber. Ganske overtrøtt når jeg tenker etter. Jeg har spist en halv boks peanøttsmør i dag. Det inneholder ganske mye energi. Så har jeg drukket endel kaffe. Jeg tror rett og slett jeg har transcendert tretthet. Jeg er forbi det stadiet. Nå er jeg på et annet, og bedre. Et som heter noe sånt som fanatisk arbeidslyst stadiet. Eller kanskje stadiet for irrasjonell innsats, eller post-tretthetssyndrom i forbindelse med masteroppgave. Ikke jeg vet.
Falsk bevissthet? Hvilke betingelser fins egentlig for at vi skal kunne snakke om falsk bevissthet?
Er denne setningen ideologisk? Bare i det språklige empiriske, eller også i dens underliggende antagelser? Går det an å være ideologisk i det empiriske men ikke i dens underliggende antagelser?
Om noen leser dette, få meg ut herfra. Den akademiske hulken har tatt over kroppen til den akademiske Bruce Banner. Eneste måte å bli Bruce igjen er å bli dratt bort fra bøkene og lesesalen. MAYDAY! SOS! Kom og hent meg ut!
Friiiiiiiiiiihet!

No comments: