Sunday, February 18, 2007

Søndag, jævla søndag

Jadda. Da er vi godt i gang med en ny søndag. I tillegg er det kjempefint vær i dag, så det blir enda verre å sitte inne. Den første jeg møter når jeg står opp er Scott som skal ut å jogge, selv om han var på fylla i går. Det neste er Anders som skal på skitur. Jeg derimot, trekker meg tilbake til rommet for å vente ut nok en søndag. Ingen vits å utfordre skjebnen med å forlate huset.
I tillegg er selvsagt rommet rotete, og jeg skulle ha gjort tusen ting, som f.eks. skrive årsrapport for LAG, vasket klær, vasket rom, jobbet med masteren, skrevet et dikt, lest en bok, spaltet et atom, reddet en liten katt fra drukning, løpt naken i sakte film i en blomstereng, søkt på jobb, sett etter jobb, funnet ut hvordan jeg skal komme meg til Nepal til grunnlovsvalget, fått mer kjæreste, pantet flasker, kildesortert, laget middag, sette opp et budsjett, lese ferdig en av de fem bøkene jeg har begynnt på, strøket skjorter, lært med å dele med null, framstilt gull, promenert, skrevet en avisartikkel, skrevet en artikkel om maoisme i Nepal, sett en film, sjekket programmet til filmklubben (det skal jeg gjøre), tatt armhevinger, tatt sit-ups, tatt hang-ups eller lært meg å spille gitar.
Men neida, jeg skal istedet sitte her og ha søndag.
Kjemperettferdig.

1 comment:

Mari said...

Av ein eller aen grunn klare eg ikkje få bildet av Stian løpendes naken i slowmotion gjennom en blomestereng ut av hodet...det va sterkt Stian...STERKT.