Saturday, March 10, 2007

Til kongen.
Harald, hva er det som skjer med landet ditt?Er det lurt at en avis som VG skal kunne styre hvem som skal være leder i LO?Jeg vet ikke men VG virker på meg som en drittavis hva mener du om det, Harald, jeg mener, leser du VG noengang?Jeg leser det egentlig ganske sjelden, jeg ser mest på overskriftene, eller bildene.Nei jeg vet da faen. Hva skal vi gjøre med folket Harald? Folket stemmer frp. Nå er ikke jeg noen ekspert på frp men de virker jo mellom oss sagt som en gjeng bygdetullinger? Men det er klart vi kan jo ikke la muslimene komme og ta ytringsfriheten, nei det ikke det jeg sier. Gaarder kritiserte Israel det gikk jo heller ikke så bra. Husker du det Harald? Hva tenkte du om det? Jeg syntes det var litt kjipt at Jostein Gaarder skulle bli kalt rasist mens Israel bombet alle de barna og bygget den muren og lagde atomvåpen og puttet Mordechai Vanunu i fengsel fordi han fortalte verden om det. Jeg tror kanskje jeg synes Israel er litt kjipe men det skal man jo ikke si for da er man jo antisemitt. oioi det er så mye man må huske på, jeg greier ikke alltid å huske på alt. Jeg har en sånn almanakk greie men jeg gidder liksom aldri å skrive ned ting der. Jeg er kanskje en slapping, kanskje det er sånn at slike som meg bare kommer til å drive dank om det blir sekstimersdag og jeg trenger å ha en jobb i åtte timer hver dag for ellers kommer jeg til å få psykiske problemer og leve et meningsløst liV? Nei jeg er ikke sikker, men jeg vet at jeg liker bedre å ha fri enn å jobbe. Hva tror du Harald? Jeg husker du sa på tv at du skulle jobbe til du døde og ikke pensjonere deg. Det syntes jeg hørtes litt kjipt ut, jobbe til du dauer liksom, da er det ikke sekstimersdag akkurat.
Hilsen stian

2 comments:

Silje said...

Visste du at hvis du sender brev til kongen så får du garantert svar. Slik er loven, nemlig. Det var feks en liten gutt på seks år som skrev til kongen og spurte om det faktisk var sant at også konger måtte rydde, slik hans mor påsto. Han pleide nemlig å leke at han var konge hver gang de skulle rydde hjemme, sånn at han skulle slippe å rydde. Etter en stund fikk han svar fra kongen, som kunne fortelle ham at også konger måtte rydde. (Da ble moren hans glad...) Hadde jo vært interessant å høre hva kongen egentlig mener om at Se og Hør og FrP er i ferd med å ta over landet? Tro om han får lyst til å bli eneveldig konge av slikt?

stian said...

Kjære s og master og peace and the universe. Godt å se at vi har engasjerte folk her i Norge som prøver å stå i mot utviklingen mot at alt skal bli bestemt av markedet, og at lettvinte løsninger skal vinne fram over demokratiet. Jeg ville personlig aldri være enehersker. Istedet ville jeg foretrukket at folket selv styrte seg, og rett og slett tok makten fra borgerskapet. Men det er klart, når avisene som liksom skal bidra til demokratiet i Norge skal styres av profitthensyn, så vil det alltid være det sensasjonelle som vinner fram. Og folkelig organisering og folkemakt er ikke sensasjonelt nok til å selge mange aviser. Skulle gjerne skrevet mere, men fyren fra politiets sikkerhetstjeneste som passer på at jeg bare surfer på reaksjonære sider når jeg er på nettet kommer nok straks tilbake fra do. Jeg håper at folk som dere står på videre, slik at vi en gang i framtida kan leve i en verden der folk er viktigere enn penger.
Med beste (revolusjonære!) hilsener,
deres kong Harald